viernes, 4 de noviembre de 2016

Coca de Pebrassos

I de teca altre vegada...

Ja ha començat per aquí enguany la temporada de bolets. Ja era hora, si ens descuidem ens n'anem a Nadal a buscar-ne, i quin estrès, imagina't, temporada de bolets i Nadal junt, que si dinars amb família, tió, regals, i amb la ressaca a buscar bolets..., nomès de pensar-ho em ve mal ;))

L'altre dia vaig fer la 3a. sortideta de la temporada, amb una amiga de la Casa Petita, que disposava com jo, d'un parell d'horetes lliures al matí entre setmana (enguany, l'any vinent ja plorarè, ja...). I vam fer una escapadeta per als voltants de Vila.
Entre les dues jo crec que no vam arribar als deu rovellons, tambè vam trobar força fredolics i mira, ja vam tenir el matí fet i el cuquet de rovellons satisfet ;


El dia abans em va parlar que al seu poble, Ontinyent, era típic fer-ne una coca, la Coca de Pebrassos o de Fira. Li vaig demanar la recepta i avui desprès de dinar m'he posat a preparar-la.

Cal el següent:
* Per la pasta:
1/2 Kg de Farina
25grs. de Llevat fresc
Aigua
Oli
Sal

* Per al farciment:
200grs. de rovellons (a Ontinyent en diuen Pebrassos dels rovellons i la resta per a ells són Fongos)
2 Salsitxes
2 cansalades viades
2 blanquets
Oli i Sal

Es prepara la massa fent un volcà amb la farina, un pissec de sal i 1/2got d'oli. es deixa el llevat en un got d'aigua tèbia. barregem tot bè i fem uns bola amb la massa resultant (força elàstica i ferma, no s'enganxa a les mans).
Deixem reposar aquesta massa tapada amb un drap de cotó en un lloc tebi durant 2 hores.

Fregim lleugerament el farciment, primer el tall i desprès els bolets.
Treballem una miqueta més la massa i li donem la forma que volguem. deixem reposar 1/2 hora més.

Posem per sobre els bolets i el tall, un raig d'oli i enfornem (recordeu preescalfar el forn a 180-200°C prèviament i enfarinar la safata on volgueu posar la coca).


Hi tindrem la coca durant uns 15-20 minuts, que quedi lleugerament torrada.

I voilà!


Aquí teniu la meva versió, arreplegant el què tenia de porc de la nevera (morcilla, xoriço, xistorra i cansalada), i aprofitant per posar-hi els morros d'ovella què tambè vam trobar.
La veritat que és un bon invent aquesta coca, boníssima!

Em comentava ella que a Ontinyent en diuen tambè Coca de Fira perquè a finals de Novembre és la fira i hi ha costum de fer-ne per fira... i que de bolets en troben fins passat Nadal..., no vull ni imaginar-m'ho vaja, buscant bolets alhora que trobem un tronc per al tió.

Apa, Bon Profit!

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Si em deixes un comentari, sabrè que has passat per aquí...! gràcies!

Your message will let me know you have been over here...! Thank you!